FAQ - Frequently Asked Questions

Op deze pagina worden veel voorkomende vragen beantwoord. Staat jou vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Product vragen

  • Wat is een zonnebrand lotion?

Er zijn verschillende soorten zonnebrand, een zonnebrandlotion, zonnebrandcrème en een zonnebrand spray. Dit alles heeft te maken met de structuur het product. Een zonnebrandcrème is wat dikker, een lotion of milk is wat dunner en een spray is vloeibaar. Los van de structuur en smeerbaarheid hebben alle soorten hetzelfde effect, ze beschermen je tegen de zon.

  • Wat wordt er bedoeld met 100% natuurlijke ingrediënten?

Alle ingrediënten die in onze zonnebrandlotion zitten zijn van natuurlijke oorsprong. Dat betekend dat er geen chemische ingrediënten in het product verwerkt zitten. Mede hierdoor is het een hydraterend product en geschikt voor alle huidtypes.

  • Wat is het verschil tussen een mineral/physical sunscreen en een chemical sunscreen?

Het doel van een zonnebrand is natuurlijk om je te beschermen tegen de zon. Er zijn verschillende ingrediënten die dit filter effect hebben. Deze verschillende filter ingrediënten worden onderverdeeld in minerale en chemische filters, ze werken namelijk op een andere manier. Chemische filters trekken in de huid en blokkeren vanuit daar de UV stralen. Zonnebrand die deze filters bevat hebben vaak als ingrediënten oxybenzone en octinoxaat. Deze dringen door tot in de bloedbaan en kunnen dagenlang blijven zitten in het lichaam. Minerale filters daarentegen trekken niet in de huid maar blijven op de huid liggen en blokkeren vanuit daar de UV stralen. 

  • Waarom is minerale zonnebrand beter voor de huid?

Minerale filters blijven op de huid liggen en chemische filters trekken in je huid. Hierdoor komen de filters niet in je lichaam wat goed is voor je gezondheid. Verder bevat chemische zonnebrand meer irriterende ingrediënten, waardoor het niet geschikt is voor alle huidtypes.

  • Zijn er nadelen aan een minerale zonnebrand?

Er is eigenlijk maar één nadeel aan het gebruik van een minerale zonnebrand en dat is dat de zonnebrand bijna altijd een witte waas achterlaat. Ons doel was om dit te voorkomen, en dit is gelukt! Onze zonnebrand laat dus geen witte waas achter door de samenstelling van verschillende ingrediënten.

  • Op het product wordt vermeld dat dit ook beschermd tegen blue light, wat is dat?

Blue light wordt ook wel High Energy Visible (HEV) light genoemd. Dit licht komt simpelweg van je telefoon, laptop of ander apparaat in je buurt. Aandacht voor blue light wordt in de toekomst steeds groter aangezien het dieper dan UV-licht in de huid kan doordringen. Dit kan uiteindelijk zorgen voor aanhoudende pigmentatie. 

  • Zijn onze producten dierproefvrij en vegan?

Ja, My Suncare zonnebrand is zowel dierproefvrij als vegan!

Verzendvragen

  • Met welke vervoerder wordt mijn pakketje verzonden?

Momenteel verzenden wij de bestellingen met DHL of PostNL. Heb je erg slechte ervaringen met DHL of PostNL en wil je liever een andere vervoerder? Neem dan even contact met ons op.

  • Wanneer heb ik gratis verzending?

Vanaf 40 euro krijg je bij ons gratis verzending, dit betekend dat je vanaf 2 producten geen verzendkosten hoeft te betalen. Als je 1 product besteld betaal je 6 euro aan verzendkosten.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Als je op werkdagen voor 17.30 besteld is je bestelling, zonder verdere vertragingen vanuit DHL of PostNL, de volgende dag in huis. Bestel je op zaterdag? Dan wordt je pakketje dinsdag bezorgd.

  • Help, het product is gaan lekken of beschadigd geraakt tijdens de verzending!

Dat is natuurlijk nooit leuk, neem gerust even contact met ons op. Dan kijken we samen naar een passende oplossing.

Retourvragen

  • Kan ik het product retourneren?

Dit is zeker mogelijk. Als je ons binnen twee weken een e-mail stuurt dat je het product wilt retourneren heb je daarna nog twee weken om het product naar ons terug te sturen. Het is wel belangrijk dat het product niet is geopend en gebruikt.

  • Hoe kom ik aan een retour label?

Retourneren is op eigen kosten en risico. Als je contact met ons opneemt krijg je het adres om het product retour te sturen. Je kan dit adres op de doos schrijven en afgeven bij een pakketpunt zoals PostNL. Bij de pakketpunten wordt er dan een barcode op geplakt.

Staat je vraag er niet tussen? Mail gerust naar info@mysuncare.nl en wij helpen je graag verder!